سیستم مديريت كيفيت
سازمان بينالمللي استاندارد (ISO) در سال 1987 توسط کميته فني(TC 176) ، استانداردهاي سري ISO 9000 را عرضه نمود. استاندارد ISO 9001 با تکيه بر رويکرد فرآيندي و منطق بهبود مداوم، بر کيفيت مدیریت تمرکز داشته و سازمانها را جهت کسب رصتهاي جديد در محيط رقابتي امروز آماده ميسازد. تاکنون شرکتها و سازمانهاي متعددي در سرتاسر جهان به پياده سازي و دريافت گواهينامهISO 9001 اهتمام ورزيدهاند، به نحوي که امروزه اين استاندارد در صدر فهرست تعداد گواهينامههاي صادره جهان در مقايسه با ساير استانداردهاي ISO قرار دارد. در اين استاندارد، الزامات يک سيستم مديريت کيفيت براي مواردي مشخص ميگردد که يک سازمان نيازمند به اثبات توانايي خود در ارائه محصولاتي دارد که ميبايست خواستههاي مشتري و الزامات قانوني مربوطه را برآورده نمايند . هدف اصلي اين استاندارد، ارتقاء سطح رضايتمندي مشتريان بوده و قابل پياده سازي و دريافت گواهينامه در تمامي زمينههاي کاري ميباشد.
امروزه دريافت گواهينامه ISO9001، شاهدي دال بر تعهد سازمانها به کيفيت و همچنين ارتقاء آن از طريق اصلاح فرآيندها و بهبود مداوم در مقايسه با رقبا ميباشد.
استانداردISO9004 یکی دیگر از استانداردهای سری ISO9000 می باشد. این استاندارد راهنمایی براي در نظر گرفتن کارايي سيستم مديريت کيفيت سازمانها علاوه بر اثر بخشي آن است.
هدف اين استاندارد، بهبود عملکرد سازمان و افزايش سطح رضايت مشتريان و ساير ذينفعان ميباشد. این موسسه با استفاده از تجربيات متعدد خود در مميزي سازمانها و شرکتهاي دولتي و خصوصي در بخشهاي مختلف توليدي و خدماتي، به ارائه خدمات مميزي و صدور گواهينامه سیستم مدیریت کیفیت 9001 جهت سازمانهاي متقاضي ميپردازد. با مميزي اثر بخش به سازمانها فرصت ميدهيم تا با شناسايي نقاط قوت و ضعف خود، فعاليتهاي ارزش افزا را تقويت نمايند.
- شنبه 4 اردیبهشت 1395 9:45 AM
- بازدید: 3349
دیدگاهها بسته شدهاند